Premsa

http://reusdigital.cat/noticies/cultura/la-petjada-cultural-de-reus-al-mon

https://plaestanydigital.cat/index.php/cultura/312-l-ateneu-de-banyoles-acull-l-opera-la-serva-padrona-en-catala.html

https://plaestanydigital.cat/index.php/cultura/312-l-ateneu-de-banyoles-acull-l-opera-la-serva-padrona-en-catala.html

http://federacio.joventutsmusicals.cat/repas-a-la-premsa/entrevistes/teatre-de-les-comedies-ens-interessa-la-difusio-descentralitzada-de-lopera-1913.html

https://www.festivaldetorroella.cat/ca/programacio/c/2293-la-serva-padrona.html

https://infernemland.blog/2018/05/19/teatre-principal-de-sabadell-la-serva-padrona-de-pergolesi-pel-teatre-de-les-comedies/

http://www.horanova.cat/la-serva-padrona-de-pergolesi-puja-a-lescenari-dels-caputxins/

https://agenda.cultura.gencat.cat/content/agenda/ca/article.html?article=20180514019

http://www.espurnesbarroques.cat/programacio-2018/tarda-opera-teatre-de-les-comedies/

https://radiosabadell.fm/noticia/aquesta-nit-arriba-lopera-la-serva-padrona-en-petit-format

El Teatre de les Comèdies durà al Bartrina ‘La Serva Padrona’

El Teatre de les Comèdies durà al Bartrina ‘La Serva Padrona’

http://www.centrelectura.cat/cdlweb/wp-content/uploads/2016/03/activitats-primavera-2016.pdf

http://www.ccoo.cat/cultura/cartellera/cartellera.pdf

http://reusdigital.cat/noticies/reus/ladaptacio-al-catala-de-la-serva-padrona-arriba-al-teatre-bartrina

L’àliga petita de Reus veurà la llum aquest Sant Pere

CATzona| AGENDA – CATzona.

http://www.canalreustv.cat/noticies/la-serva-padrona-puja-lescenari-del-bartrina

NacióReus: El Teatre Bartrina enceta nova temporada amb l’obra ‘Boges’

http://www.descobrir.cat/ca/agenda/Opera-en-catala-la-serva-padrona-163252.phpagenda.cultura.gencat.cat/media/0Laserva.pdf

El Teatre de les Comèdies porta al Bartrina “La Serva Padrona”, de Pergolesi, el 22 de juny – Noticiaspress.es

http://cadenaser.com/emisora/2016/06/20/radio_reus/1466421814_296094.html

http://rcreus.cat/robert-graves-el-pais-que-he-escollit-la-serva-padrona-al-bartrina-107-requeriments-de-neteja/

https://www.tresc.cat/f/54890/la-serva-padrona/

http://www.reus.cat/noticia/el-teatre-de-les-comedies-porta-al-bartrina-la-serva-padrona-de-pergolesi-el-22-de-juny

http://surtdecasa.cat/camp/agenda/opera-la-serva-padrona-amb-teatre-de-les-comedies/44850

http://delcamp.cat/reusdiari/noticia/1996/la-serva-padrona-del-teatre-de-les-comedies-al-bartrina

http://www.diaridetarragona.com/cultura/53656/les-estrenes-de-barcelona-marquen-la-nova-temporada-del-bartrina–

https://www.operamusica.com/company/teatre-de-les-comedies/photo/42605

Òpera en català ‘La Serva Padrona’

 

DIARI de Tarragona

Diari de Tarragona

Toda la actualidad de Tarragona

Teatre de les Comèdies: Reminiscència d’un teatre

Neix una nova companyia reusenca que pretén apropar el públic a un gènere d’òpera còmica, en català i de bona qualitat

Publicado: 11:03 – 16/11/2015
A l´Hospitalet de l´Infant el grup farà el seu debut amb la famosa òpera ´La serva padrona´

Fa uns quants anys el músic Marcel Pascual i uns altres companys barrinaven la idea d’engegar una sèrie d’espectacles d’òpera en petit format i de baix cost, una iniciativa cultural que «es pogués dur a qualsevol població de Catalunya, independentment de la disposició d’infraestructures», va explicar Pascual a aquest Diari. La ciutat escollida va ser Reus. «Som d’aquí i coneixem el potencial de la ciutat, rica en iniciatives culturals privades i públiques i a més disposa de diversos espais de qualitat», va explicar Marcel Pascual.

Així va néixer la companyia teatral de denominació reusenca, la qual rep el nom de Teatre de les Comèdies –nom que commemora el teatre de nom idèntic construït al segle XVIII i que va estar ubicat on es troba actualment el Museu Salvador Vilaseca de la raval Santa Anna–. «Els començaments són difícils, entre d’altres inconvenients hem patit manca de finançament extern», va detallar el músic.

Quant a la competència amb d’altres entitats teatrals, la presidenta del nou Teatre de les Comèdies, Patrícia Mercado, va adoptar un to positiu: «La competència és bona, fa que la qualitat del producte augmenti. En termes artístics penso que la competència no existeix, ja que cadascú té un segell de qualitat on diu el que pensa, qui la dirigeix, qui la imagina…», va dir Mercado sobre les diferents propostes vigents al mercat teatral.

La nova companyia teatral té com a objectiu «portar l’òpera allà on es troba el públic, en el seu idioma i sense que s’inverteixin molts diners per anar a veure-la», va aportar Pascual Marcel. Els mètodes pels quals es guia el Teatre de les Comèdies, quant a organització interna, producció i preparació de les obres consisteix segons el músic en «convidar els cantants, actors i directors com a col·laboradors del nostres projecte, la resta de tasques corresponents al bon funcionament de l’obra les assumim nosaltres mateixos», va dir la integrant de la companyia.

En aquesta primera etapa la companyia reusenca busca òperes bufa, que es tracta d’un gènere d’òpera nascut a Nàpols en plena època barroca a principis del segle XVIII, el qual «s’interpreta amb instruments originals» i està caracteritzat pel seu argument còmic i festiu, on també s’hi engloba la sàtira i l’embolic. «No descartem fer altres tipus de producció en el futur, però volem que siguin òperes fàcils de representar en qualsevol lloc», va respondre Pascual.

Debut de la companyia

El Teatre de les Comèdies estrenarà properament la que serà la seva primera obra –còmica– anomenada La serva padrona, que s’interpretarà en català el proper el dissabte 28 de novembre, a partir de les 22 hores, al Centre Cultural Infant Pere a l’Hospitalet de l’Infant. «No tenim constància que s’hagi presentat mai La serva padrona de Pergolesi en català», va afirmar Marcel Pascual. «Hi ha dues òperes titulades així, representarem la de Giovanni Battista Pergolesi, important dins la història musical de mitjan segle XVIII, ja que a França va despertar polèmica entre partidaris i detractors del nou estil teatral, fins i tot el mateix Rousseau i els reis de França també van prendre part dins la controvèrsia», va finalitzar Marcel Pascual, l’adaptador de la música de l’obra.